Майдан та Антимайдан 


Для українців відкриття того, що існують різні народи відбулося ще під час першого Майдану. От тільки тоді ми геть не помітили, що маємо справу не з різними за соціальним походженням українцями.

Лише під час революції Гідності, яка перетекла у, так звану гібридну війну, стало зрозуміло, що причина діаметральної протилежності Майдану та Антимайдану криється у світогляді українців та московитів.

Це прояв двох абсолютно різних народів, діаметрально протилежних за своїм поглядом на світ. Один принципово вільний, інший принципово невільний, рабський.

Ці картини Репіна часто виринають для ілюстрації різниці, не можу пропустити їх і я.

Пройшла не одна сотня років, але нічого не змінилося.

Порівняння

Якщо ми пригадаємо Майдан, то він дивував своїм гуманним поривом, безкорисливою взаємодопомогою, волонтерством. Причому гуманізм проявлявся настільки сильно, що якщо це, скажімо, описувати в літературному творі, то авторові неодмінно закинуть нереалістичність змальованого, прикрашання дійсності.

На противагу цьому Антимайдан постав якоюсь сюрреалістичною, гротескною, карикатурою на людяність. 

Майдан і Антимайдан – це максимально наближено до абсолюту прояви того наскільки можуть бути різними народи. Тому на цьому контрасті дуже гарно спостерігати за особливостями явища.

А що ж решта народів? Їхній світогляд десь між цими граничними проявами чи ближче до Майдану чи ближче до Антимайдану.

Соціальний склад 

Дуже показовим на Майдані було те, що людей не можна було відокремити в якусь окрему соціальну групу. Це був увесь народ України: студенти, селяни, пролетаріат, бізнесмени, інтелігенція, ІТ-шники, митці будь-хто, навіть депутати і це незалежно від національної приналежності. 

Зате на Антимайдані був переважно плебс, від якого походить усе негативне повʼязане із цим поняттям “народ”. 

***Наприклад, слово вульгарний – походить від латинського простонародного. 

Вульгарність (від лат. vulgaris — простонародний) — негативна якість чогось грубого, непристойного, тривіального, позбавленого вишуканості, прояв поганого смаку. 

Це саме такий народ, такий натовп у компанії якого не бажає опитинится жодна освічена людина.

Відсутність конструктивної ініціативи 

В чому ж суть, де криється секрет такої відмінності?

Секрет криється у соціальній свободі. У випадку Майдану люди, мають соціальну свободу, у випадку Антимайдану – ні. 

Саме на основі цих спостережень утворилася моя концепція кваліфікованої людини, яка перш за все – це людина Майдану!

Відповідно до сучасного світогляду відсутність конструктивної ініціативи – це головна ознака погляду на народ. І це цілком логічно з огляду на поведінку будь-якого цивілізованого народу. Без вождя такий народ переважно здатен дойти тільки до розрухи.

Але український народ у цю картинку не вписується. Тому що він інший, він соціально вільний. Через це здатен на конструктивну стихійну ініціативу, самоорганізацію.

Через це я так часто говорю про народ. Бо без правильного розуміння народу – неможливо зроуміти українську культуру та український світогляд.

І цей неймовірний феномен дає ключі до оновлення світогляду людства!